Dag 2 - vad är kärlek?

Vad är kärlek för mig? Kärlek är för mig när man bryr sig om någon. Men de finns ju olika slags kärlekar. Som till familjen, till en pojkvän, ett djur, en sport, kompisar, mat eller vad som helst. Kärlek är även när man känner sig beroende av någon, man behöver dom/den/det i sitt liv. De är kärlek när man får samma kärlek tillbaka, samma godhet som man ger.

Jag har kanske egentligen inte någon aning om vad kärlek är? För man trodde att kärlek var på ett sätt när man var liten, och när man blev större men de annorlunda. Det är annorlunda. Så när vet man egentligen vad de är? För jag tror att de är kärlek hela tiden, men på olika sätt. Men bara för att man är liten så har man inte fel på vad kärlek är, för då om man tycker något är kärlek då, då är de ju kärlek. Det är nog upp till oss själva att bara avgöra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0