temadag + mys

11/3-11. idag hade vi tema dag i skolan om andra världskriget, förintelsen och de, först fick vi se lite bilder och läraren pratade i ca en halv timme. var sjukt hemska bilder, döda barn mm. jag fick en lite tårar i ögonen kan jag erkänna då. sen fick vi skriva om förintelsen, vems fel vi tyckte de var, och om de kan hända igen tror vi. sen fick vi lyssna på någon som heter alexander bengtsson tror ja? han berättade om rasist/nazister. var ganska intressant hur andra folk resonerar med saker och ting igemförelse med en själv. efter de hade vi ganska lång lunch sen kollade vi på en tysk film som är verklighetsbasserad. handlade om att läraren skulle kolla om de fick att eleverna blev som tyskarna och hitler typ, de var faktsik jätte bra! slutade kvart över 2. skön dag! vid 5tiden tog jag och märtha tåget till kd för att kolla på rebeccas match, skåre-helton 20-18, grattis rebecca! sen kom pappa och hämta oss så köpte vi godis och åkte hem till färjesta och myste jag och märtha. gulligull!
joo juste.. innan vi tog bussen från tåget till matchen gick vi på stan och jag tappade min ''kort plånbok'' så den är borta nu.. älskar livet....

dagens outfitt

Min söta märtha

Och slutligen min söta lillebror med mina brillor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0