örebro

Förlåt för dålig upptattering, men eftersom jag vart i örebro på cup HELA helgen så har jag inte kunnat eller hunnit med! Om jag skulle berätta i detajler om vad vi gjorde varje dag skulle de ta jätte lång tid + att jag inte tror någon skulle orka läsa hehe. Så jag berättar lite kort ist! Vi åkte iväg kl halv 4 från Kil, jag åkte med hanna,sofia,paula och hannas lillebror hugo, mamma caroline och pappa uffe. bil resan tog ca 1,5 timme och när vi kom fram till hotellet checkade vi in och sen fick vi gå i 10min dryg för att komma till en skola där vi skulle äta lunch varje dag. Maten var helt okej, alla dagar faktsikt! När vi kom tillbaka till hotellet kollade vi runt lite, där de bla fanns en innepool, gym, bar och somarium. vi spelade första matchen kl 10 på kvällen på ''idrottshuset'' Där vi fick spela mot ett handbolls lag som fick hoppa in bara för ett lag hade dragit ut sig och vi skulle vara 4lag i gruppen. macthen blev vinst till oss med 8-0 fast vi sköt hela tiden på mål så gick bara 8st in. sen åkte vi till hotellet och sov.

Dagen efter gick vi upp runt 8tiden och käka frukost på hotellet, sen packade vi väskorna och skulle spela macth Nr2. De var jadu.. kommer inte på vad dom heter! haha men de blev iaf 2-2. när kl var 2 åkte vi till marieberg (ett shoppingställe för er som inte vet). Inköpta grejer lägger jag ut bilder på längre ner på inlägget! kl 6 åt vi mat och sen badade vi lite i poolen. Kl 9 spelade vi sista ''grupp matchen'' som slutade med vinst 2-0! taggade för kvartsfinal åkte vi till subway och åt. När vi till våra rum så duschade vi och så, för de fick inte direkt att duscha där matcherna var tyvärr. Men mycket frächare duschar på hotellet helt klart! jag hanna och paula fick upp en våning och pratade lite med några som sthlm som klagade på våran dialekt, men deras då?? haha den är ju värre! ;) mohaha. vi somnade runt 3pga av ingen sovro..

sista dagen! frukost på hotellet som vanligt, men idag skulle vi checka ut kl 9 så de blev ingen sov morgon eller så, tråkigt men ändå inte eftersom vi skulle iväg på kvartsfinal macth!! vi möte norrköping och vinst för oss där med! 4-0, underbart tjejer!! De betyde att vi skulle spela match kl 2mot lillåsen. vi trog och åt sen till drottshuset igen för att spela mot dem. ganska jämt match men vi hade ändå spelet och kötta in 2-0 och de lede oss till FINAL!!!!! ååh alla var helt slut men de blev någon nyenerig som kom fram när vi fatta att vi var i final! De firade vi med att vi gick och åt, dock på olika ställen, haha. hanna hennesfamilj sofia och ja åt på kina resturang,svettiga och goa var vi men maten var kanon gott iaf! nervösa tjejer taggade iväg till universitetet där finalen spelades. matchen spelades kl 6 och var var redan där runt 4, så vi hade gått om tid. När vi fick gå ut på planen så hann vi med en minuts uppvärmming på palenen, men vi hade sprungit och så innan som tur var. första halvlek gjorde vi ett mål, minns jag rätt så var de märtha? sen gjorde de andra laget ett mål, en var de pause. vi spelade sista, trötta och 3skadade!! linnea fick en hård smäll på benet, Elona har problem med sin fot och den skadede hon i andra matchen med hon spelade ändå, jätte bra kämpat! samt hadda fick en smäll på hanleden.. men ändå fick vi in ett andra mål av paula och sen ett trejde av sofia! matchen var slut och vi hade vunnit örebrocupen 2011. underbart härligt !!! ååh, trötta men förjävligt glada hoppade vi in i duschen och åkte hem, tack för en jätte bra helg alla och jätte bra spelat! ♥

Hotell rummet där jag och Paula sov.

paula och julia vid poolen, de busar med några pojkar på andra sidan fönstrett, haha.

Marieberg, fika time!! paula, hanna, josse, julia och jag. (märtha tar bilden)


inköptet för gallerian, ( svarta jeans, en bluse, och en byxdräss. en navel percing oxå, men den är på naveln nu så den är inte med på bilden ;-) )

final bilden, alla är svettiga men som sagt, glaaa och gooa!!



Kommentarer
Postat av: A.

Visa en bild på naveln?

2011-04-12 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0